FUSION SUPPORT – BMW ISPI NEXT SUPPORT

För fem år sedan gick vi live med funktionen som gäller support, underhåll och utveckling av servicesystem som berör tusentals bilar i Sverige.

BMW återförsäljare efterlyste kompetens och erfarenhet av ISPI Next och support kring samma funktion, vilket är en av Fusion Supports nischade tjänster.

Supportfunktionen består av ITIL certifierade IT-tekniker. Uppdraget är att installera och uppdatera BMW system, men framför allt agera support för ISPI Next relaterade incidenter och förfrågningar.

Om vi sätter det här i en mer övergripande kontext, vilket värde skapar funktionen? Vem är bättre att ställa frågan till än en av våra experter Hampus Lindgren, CTO på Fusion Support;

– BMW släpper kontinuerligt uppdateringar till sina service- och verkstadssystem och vi säkerställer att de senaste versionerna finns på plats och fungerar. Våra kunder uttrycker att de upplever trygghet och kvalitet samt att de själva frigör tid till att fokusera på sin kärnverksamhet. Vår strävan är att göra det komplexa enkelt i relation till kund.

Vi jobbar idag med 14 BMW bilanläggningar i Sverige och ser ett ökat intresse kring den här typen av funktion, både nationellt och hos våra grannländer i norden, förklarar Hampus Lindgren.

Hampus

Author Hampus

More posts by Hampus

Leave a Reply